نوبت دهی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود

تعامل علمی در سایه هنر؛ نمایش و تحلیل یک روایت واقع‌گرایانه از زندگی پزشکان

در ادامه برنامه‌های فرهنگی-آموزشی «با هم بخوانیم، با هم ببینیم، با هم بیاموزیم»، نخستین قسمت از سریال «Doc2025» با حضور فراگیران و اعضای هیئت علمی در بیمارستان مرکز طبی کودکان به نمایش درآمد. در این برنامه که با پیشنهاد دکتر حسین‌علی مددی و مدیریت علمی دکتر حسین میرلوحی برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن تماشای فیلم، در گفت‌وگویی تحلیلی به بررسی چالش‌های حرفه پزشکی پرداختند. دکتر روح‌اله شیرزادی نیز با بیان اهمیت احساس اغنا، مسئولیت‌پذیری و یادگیری مستمر در حرفه پزشکی، بر نقش هویت علمی و انسانی پزشکان تأکید کرد. این برنامه دارای امتیاز بازآموزی برای اعضای هیئت علمی بود.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ در ادامه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی «با هم بخوانیم، با هم ببینیم، با هم بیاموزیم»، نشستی با محوریت نمایش قسمت اول سریال کوتاه «Doc2025» یکشنبه ۲1 اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور فراگیران و اعضای هیئت علمی در سالن اجتماعات بیمارستان برگزار شد.

این برنامه به پیشنهاد دکتر حسین‌علی مددی، معاون آموزشی بیمارستان و با هدف ایجاد فضای تعاملی میان آموزش و تجربه زیسته حرفه‌ای طراحی و با مدیریت علمی دکتر حسین میرلوحی، عضو هیئت علمی و منیجر برنامه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، قسمت اول سریال «Doc2025» به نمایش درآمد. این سریال، به شکل مستند-داستانی، نگاهی نزدیک و بی‌پرده به زندگی روزمره پزشکان دارد و تلاش می‌کند شرایط واقعی و چالش‌های حرفه‌ای آنان را در نظام سلامت به تصویر بکشد.

پس از پایان نمایش، شرکت‌کنندگان با تکمیل فرم‌های نظرسنجی به ارزیابی محتوای فیلم از منظر آموزشی، روانی و حرفه‌ای پرداختند. در ادامه، بخشی از جلسه به گفت‌وگوی آزاد اختصاص یافت که طی آن فراگیران و اساتید به تحلیل محتوای فیلم پرداختند. شرکت‌کنندگان، با توجه به تجربه شخصی و زیست حرفه‌ای خود در محیط درمان، به نقد و بررسی ابعاد مختلف فیلم پرداختند و چالش‌های مطرح‌شده در آن را با شرایط واقعی حرفه پزشکی در ایران مقایسه کردند. نقاطی همچون فشار روانی ناشی از کار مداوم، تعارض بین مسئولیت حرفه‌ای و زندگی شخصی، و نیاز به بازتعریف روش‌های مراقبت از خود (Self-care) در میان پزشکان از جمله محورهای اصلی بحث بود.

در بخش نظرات، دکتر روح اله شیرزادی، رئیس بیمارستان، با اشاره به اهمیت این‌گونه برنامه‌ها، اظهار کرد:«پزشکی شغلی است که در آن، وقتی پزشک می‌تواند به یک انسان کمک کند، تشخیص درستی می‌دهد یا بیماری را درمان می‌کند، احساس خوبی دارد و نوعی احساس اغنا شدن در او ایجاد می‌شود. مورد بعدی، رسالتی است که پزشک بر عهده دارد و همین باعث می‌شود احساس مسئولیت عمیقی در او شکل بگیرد. سومین مورد، آموختن است؛ پزشکی حرفه‌ای است که یادگیری در آن هرگز متوقف نمی‌شود. به‌عنوان مثال، حضور اساتید پیشکسوت بازنشسته در برنامه‌های آموزشی که همچنان مشتاق یادگیری و به‌روز نگه‌داشتن دانش خود هستند، نشان می‌دهد آموختن جزئی از هویت ما شده و ما به آن علاقه‌مند شده‌ایم.»

این برنامه برای اعضای هیئت علمی دارای امتیاز بازآموزی بود و در راستای ارتقای آموزش مداوم برگزار شد. برنامه‌های «با هم ببینیم، با هم بخوانیم، با هم بیاموزیم» با رویکرد آموزش مشارکتی و تقویت سواد فرهنگی و احساسی در محیط درمانی طراحی شده‌اند و ادامه خواهند داشت.

فیلم بردار
تدوین گر
هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

تصاویر

مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود مرکز طبی کودکان میزبان دورهمی متفاوت فرهنگی آموزشی بود

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه
Close menu