در بازدید مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان مرکز طبی کودکان مطرح شد
تقویت ظرفیتهای رسانهای در بیمارستان مرکز طبی کودکان کلید خورد
در بازدید مسعود آسیما مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان مرکز طبی کودکان، با حضور دکتر روح اله شیرزادی رئیس بیمارستان و اعضای تیم رهبری و مدیریت، بر ضرورت اطلاعرسانی مؤثر و تولید محتوای حرفهای در حوزه سلامت کودک تأکید شد. از جمله برنامههای مطرحشده میتوان به راهاندازی تلویزیون محیطی، تولیدات رسانه ای جهت آموزش عموم مردم، تولید بستههای خبری مشترک، تجهیز استودیو اختصاصی تولید محتوا در بیمارستان و تقویت صفحه گردشگری سلامت در سایت اشاره کرد. این اقدامات با هدف معرفی بهتر دستاوردهای بیمارستان و ارتقای سطح ارتباط با مخاطبان بهویژه خیرین و خانوادههای کودکان پیگیری خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به همراه همکاران این حوزه، از بیمارستان مرکز طبی کودکان بازدید کرد. در این بازدید که با حضور دکتر روح اله شیرزادی رئیس بیمارستان و اعضای تیم رهبری و مدیریت بیمارستان همراه بود، بر ضرورت اطلاعرسانی مؤثر و جریانسازی رسانهای و آموزش عمومی در حوزه سلامت کودک تأکید شد.
رسانه، بستری برای شتابدهی به پیگیریها و معرفی دستاوردها
در ابتدای این نشست، دکتر روح اله شیرزادی با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی عمومی اظهار کرد: رسانهای شدن بسیاری از اقدامات میتواند روند پیگیری آنها را تسریع کند. در مرکز طبی کودکان، فعالیتهای برجستهای در سه حوزه درمان، آموزش و پژوهش انجام میشود که لازم است با تولید محتوای حرفهای، این دستاوردها بهویژه برای خیرین و گروههای مختلف مخاطب معرفی شود.
وی افزود: «با توجه به حضور بیشترین اعضای هیئت علمی بورد تخصصی کودکان در این مرکز، ما وظیفه داریم محتوای آموزشی معتبر و دانشگاهمحور تولید و منتشر کنیم که هم در فرهنگسازی و هم در ارائه اطلاعات علمی دقیق مؤثر خواهد بود.«
ضرورت بازنگری در بسترهای ارتباطی بیمارستان
در ادامه، دکتر محمدتقی مجنون، معاون درمان بیمارستان، ضمن اشاره به انتظارات موجود از شبکههای اجتماعی بیمارستان در حوزه جذب مخاطب گفت: « شبکههای اجتماعی باید در شأن دانشگاه و بیمارستان فعالیت کنند. همچنین میتوان با استفاده از تبلیغات محیطی هدفمند، پیامهای مؤثر و مفید را به مراجعهکنندگان انتقال داد.»
دکتر هادی مخترع، مدیر بیمارستان، نیز درخصوص راهاندازی تلویزیون محیطی سخن گفت و تأکید کرد: «با دریافت مجوزهای لازم و طراحی مناسب، این تلویزیون میتواند به رسانهای اثرگذار و صدایی رسا از خدمات و فعالیتهای بیمارستان تبدیل شود؛ رسانهای با ظاهر جذاب و محتوایی مخاطبپسند که در معرض دید بیماران و همراهان آنها قرار گیرد.»
حمایت ستاد روابط عمومی دانشگاه و آغاز همکاریهای جدید رسانهای
مسعود آسیما، مدیر روابط عمومی دانشگاه، در این بازدید از برنامه ریزی برای تقویت شبکه اطلاع رسانی دانشگاه خبر داد و افزود: «برنامههای ویژهای برای سلامت کودکان در نظر گرفته شده که بیمارستان مرکز طبی کودکان میتواند در تولید و اجرای آنها نقش فعالی داشته باشد.» وی همچنین حمایت ستاد روابط عمومی دانشگاه از طرحهای خبری و اطلاع رسانی بیمارستان را اعلام کرد و گفت: «برای تولید بستههای رسانهای با موضوعات پیشنهادی از سوی بیمارستان، همکاری و پشتیبانی کامل انجام خواهد شد.»
همچنین درخصوص ارائه تاریخچه بیمارستان و انتشار آن در شبکه های اطلاع رسانی دانشگاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
اقدام برای راهاندازی استودیو اختصاصی در بیمارستان
در ادامه این نشست، با حمایت تیم رهبری و مدیریت بیمارستان، ساخت و تجهیز استودیو تولید محتوا در مرکز طبی کودکان بهعنوان گامی مهم در توسعه ارتباطات حرفهای و تولید محتوای تخصصی در دستور کار قرار گرفت. مقرر شد پس از بازدید کارشناسان این حوزه، مراحل اجرایی این پروژه پیگیری و آغاز شود.
ساماندهی به حضور بینالمللی از مسیر وبسایت بیمارستان
در ادامه این بازدید و با توجه به اجرای پروژه یکپارچهسازی وبسایتهای دانشگاه، اختصاص بخشی ویژه با موضوع گردشگری سلامت در سایت بیمارستان نیز مطرح شد. این اقدام میتواند به جذب بیماران بینالمللی و ارتقای جایگاه مرکز طبی کودکان در سطح منطقهای و جهانی کمک کند.
در پایان این دیدار، مدیر روابط عمومی دانشگاه و همراهان از بخشهای مختلف بیمارستان و واحد روابط عمومی بیمارستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیتهای این واحد قرار گرفتند.
ارسال نظر