نوبت دهی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/09/14 - 08:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اعتباربخشی، گامی برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی

همراهی تیم درمان مرکز طبی کودکان برای ارتقای کیفیت خدمات با برگزاری سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی

سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی با محوریت مراقبت‌های بالینی و پیشگیری و کنترل عفونت، در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد. در این برنامه، دکتر شیرزادی رئیس بیمارستان و دکتر مجنون معاون درمان، بر اهمیت اعتباربخشی، آموزش‌های مستمر و نظارت تأکید کردند. دکتر نادر عسگری استانداردهای بالینی و نقش تیم درمان را تشریح کرد و دکتر محمدنژاد اصول کنترل عفونت و بهداشت دست را از اولویت‌ها برشمرد. این سمینار با هدف توانمندسازی تیم درمان و ارتقای کیفیت خدمات درمانی برنامه‌ریزی شده و به‌طور مستمر ادامه خواهد یافت.

سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی با محور مراقبت های بالینی و پیشگیری و کنترل عفونت سه شنبه ۱۳ آذر در سالن دکتر قریب با حضور گروه‌های پزشکی و پرستاری برگزار شد.

در این برنامه دکتر شیرزادی رئیس بیمارستان و دبیر علمی سمینار ضمن خوشامدگویی به صاحب نظران و مدرسان سمینار و قدردانی از تلاشهای مستمر همکاران تیم درمان، بر ضرورت اعتباربخشی اشاره کرد.

رئیس بیمارستان هدف از برگزاری کارگاه را ایجاد فرصتی برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات تیم درمان و استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های صاحب نظران جهت ارتقای کیفیت خدمات و اصلاح فرایندهای موجود دانست.

 دکتر مجنون معاون درمان بیمارستان گفت: اعتباربخشی یک ارزیابی سیستماتیک است و استاندارد موضوعی است که تیم درمان می بایست به آن توجه ویژه داشته باشد. وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد برای رسیدن به اهداف و رسالت بیمارستان نیاز به تلاش جمعی، همکاری و همدلی وجود دارد. وی ضمن اشاره به اجرای برخی از استانداردهای ساختاری که منوط به منابع هستند عنوان کرد که این موارد در برنامه های عملیاتی بیمارستان مدنظر است. سپس به اجرای سنجه های فرایندی تاکید کرد که  تحقق آن نیازمند آموزشهای مستمر، نظارت، ارزیابی و بازخورد مناسب است.

معاون درمان بیمارستان، در پایان سخنان خود، ارتقا کیفیت را نیازمند همراهی یکایک تیم درمان دانست و افزود بهبود کیفیت خدمات منجر به ارتقا سلامت بیماران، رضایتمندی ذینفعان و پیشگامی و موفقیت در عرصه اعتباربخشی می شود.

در ادامه دکتر نادر عسگری مدیر توسعه و ارزیابی بیمارستان نیکان و متخصص حوزه اعتباربخشی، مفاهیم و مضامین مربوط به اعتباربخشی تیم درمان را با تاکید بر نقش های فردی پزشک، پرستار و سایر کادر بالینی و تعامل بین فردی آنها اشاره کرد. او همچنین استانداردهای مربوط به رهبری بالینی،  ارتباط کلامی تیم درمان، اصول اخذ رضایت آگاهانه، بهداشت دست، ترخیص ایمن و اموزش بیمار، ایمنی بیمار و مدیریت دارویی را به عنوان اولویتهای مرتبط با تیم درمان مطرح کرد.

در پایان دکتر اسماعیل محمد نژاد عضو هیات علمی دانشگاه و  ارزیاب ارشد اعتباربخشی، استانداردهای مربوط به حیطه کنترل عفونت را بیان کرد. فرهنگ سازی در خصوص رعایت بهداشت دست، اهمیت بیماریابی، موارد طغیان عفونت بیمارستانی، تجویز و مصرف انتی بیوتیک ها و بیماریهای مشمول مراقبت نظام سندرومیک از جمله مباحث کلیدی این محور بود.

این سمینار با هماهنگی زهرا آقارحیمی مسئول واحد بهبود کیفیت بیمارستان و سارا صالحی رئیس اداره ارتقا کیفیت و اعتباربخشی معاونت درمان با هدف توانمندسازی و تقویت اجرای استانداردهای فرایندی اعتباربخشی برنامه ریزی شده، که بصورت مستمر و هدفمند ادامه خواهد داشت.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان,ریاست
  • کد خبر : 285787
هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

تصاویر

سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی سمینار آموزشی استانداردهای اعتباربخشی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه