• تاریخ انتشار : 1403/03/01 - 10:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت روز جهانی فشارخون برگزار شد

برپایی ایستگاه سلامت سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان

با توجه به اهمیت غربالگری قند خون و فشار خون بالا به عنوان یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و به جهت افزایش آگاهی عموم جامعه طرح سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان اجرا شد.

برپایی ایستگاه سلامت سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، 27 اردیبهشت همزمان با هفته ملی سلامت و روز جهانی فشارخون میز خدمات سنجش و کنترل فشار خون در درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی مرکز طبی کودکان برای عموم بصورت رایگان به همت واحد اموزش سلامت بیمارستان برپا شد.

بهاره اکبرزاده سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان گفت: با توجه به اهمیت غربالگری قند خون و فشار خون بالا به عنوان یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و به جهت افزایش آگاهی عموم جامعه طرح سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان اجرا شد.

اکبرزاده با اعلام آماری از غربالگری ادامه داد: در مجموع 92 نفر تحت غربالگری دیابت و فشار خون بالا قرار گرفتند که از میان آنان 2 نفر با سابقه ابتلا به بیماری فشار خون بالا گزارش شد که توصیه‌های لازم برای مراجعه مجدد به پزشک و تأکید بر مصرف به موقع و صحیح داروهای تجویز شده صورت گرفت.

در میان افراد غربالگری شده 12 نفر قند خون بالاتر از میزان نرمال داشتند که 5 نفر از آنان سابقه ابتلا به دیابت داشتند و به آنان نیز توصیه های لازم در زمینه مصرف صحیح و به موقع داروهای تجویز شده صورت گرفت. 7 نفر دیگر هیچگونه سابقه‌ای از ابتلا به قند خون بالا را گزارش نکردند، بنابراین توصیه شد هر چه سریع تر برای بررسی بیشتر و در صورت نیاز مصرف دارو به پزشک مراجعه کنند.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 266576

تصاویر

برپایی ایستگاه سلامت سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان برپایی ایستگاه سلامت سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان برپایی ایستگاه سلامت سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان برپایی ایستگاه سلامت سنجش و پایش فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان