• تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 11:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اطلاعیه

همایش یک روزه معرفی داروهای ترکیبی خوراکی در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد

باتوجه به مشکلاتی که در استفاده از داروهایی که بصورت قرص برای کودکان وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش یک روزه لیستی از داروهای پرمصرف که امکان تهیه آن بصورت شربت خوراکی وجود دارد را به همت اساتید و متخصصان تهیه کرده است که به معرفی آنها پرداخته خواهد شد.

همایش یک روزه معرفی داروهای ترکیبی خوراکی در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، تعدادی از داروهای مصرفی بیماران به صورت قرص و آمپول در داروخانه‌ها عرضه می‌شود و شربت این داروها در بازار موجود نیست.

برای خوراندن قرص به کودکان با توجه به دز داروی تجویزی مقداری از قرص را در آب حل می‌کنند که این روش مشکلاتی از قبیل حل نشدن کامل قرص در آب، توزیع نشدن قرص در میزان مناسب آب و عدم توجیح والدین را به دنبال دارد که در نهایت منجر می‌شود دارو به درستی مصرف نشود.

باتوجه به مشکلاتی که در استفاده از داروهایی که بصورت قرص برای کودکان وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی تهران لیستی از داروهای پرمصرف که امکان تهیه آن بصورت شربت خوراکی وجود دارد را به همت اساتید و متخصصان تهیه کرده است که در نتیجه این داروها بصورت سوسپانسیون آماده شده و در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود.

همایش پیش رو با حضور دکتر رضا شروین بدو فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و رئیس بیمارستان، دکتر محمدتقی مجنون فوق تخصص قلب کودکان و معاون درمان و دکتر شهناز علیمردانی دکتری داروسازی بالینی و رئیس داروخانه از مرکز طبی کودکان به منظور اعلام نیاز بازار و اطلاع‌رسانی از لیست داروهای فرآوری شده موجود و همچنین تشویق تیم پژوهشگر برگزار خواهد شد.

همایش دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی، متخصصان کودک، داروسازان و پرستاران است.

زمان برگزاری: پنج‌شنبه 11 خرداد 1402

ساعت: 7:30 تا 14:00

محل برگزاری: تهران بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب، مرکز طبی کودکان، سالن شماره یک

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

 

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 234829

تصاویر

همایش یک روزه معرفی داروهای ترکیبی خوراکی در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *