• تاریخ انتشار : 1400/04/16 - 07:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 183
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اطلاعیه: رویداد مجازی بین المللی سل پلاس کالج

رویداد مجازی بین المللی سل پلاس کالج با محوریت فناوری های نوین پزشکی بازساختی، در تاریخ ۱۹ و ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، رویداد دو روزه سل پلاس کالج، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد سلول های بنیادی و با همکاری دانشگاه های اراسموس مدیکال سنتر، دانشگاه آزاد شعبه آکسفورد، دانشگاه اوکلاهاما، ویکتوریا و میشیگان برگزار خواهد شد. در این رویداد همچنین اساتید و همکاران مختلف از مراکز جامع سراسر کشور (رویان، تربیت مدرس، یزد، شیراز، مشهد، کرمان، دانشگاه ایران و تبریز) بصورت مجازی (به دلیل شرایط پاندمی کرونا) حضور خواهند داشت.
علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی حوزه ای بین رشته ای است که شامل سه حوزه اصلی سلول درمانی، مهندسی بافت و ژن درمانی می شود. این حوزه تاکید بر جایگزینی، ترمیم و بازسازی سلول ها، بافت ها و ارگان ها دارد.  بهرحال، مشکلات متعددی، همچون کمبود ارگان های اهدایی، رد بافت به وسیله سیستم ایمنی، و نیاز به درمان های سرکوب کننده سیستم ایمنی در ارتباط با پیوند ارگان می باشد. برخلاف آن، پزشکی بازساختی از ترکیب روش های بیولوژیک، مانند سلول درمانی (و استفاده از سلول های بنیادی)، پیوند آلو و اتوگرافت، مهندسی بافت، و پزشکی مولکولی بجای جایگزینی ارگان بهره می برد. اخیرا، استفاده از روش های جدیدتر مانند ارگان و بیمار بر روی چیپ با استفاده از فناوری ارگانویید و میکروفلوییدیک، سلول های بنیادی پرتوان القایی، ایمنی تراپی با استفاده از قدرت سلول و ژن، بیوپرینتر های سه بعدی و اتوفاژی محققین و دانشمندان این حوزه را در گسترش دقیق تر این حوزه با استفاده از روش های نوین کمک کرده است.
این رویداد به منظور معرفی روش های مرز دانش و جالب نوین در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود. این رویداد دو روزه فرصتی برای ارتباط موثر دانشمندان و استفاده محققین داخلی از دانش روز دنیا در شرایط پاندمی کرونا است.

 جزییات برنامه:

زمان :19 و 20 تیر ماه 1400
عنوان رویداد: سل پلاس کالج
زمینه: فناوری های نوین حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
محورها: ارگانویید، میکروفلوییدک، اتوفاژی، بیومتریال های هوشمند و بیوپرینتر های سه بعدی، ایمیون سل و ژن تراپی، ژن درمانی 

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 191794
کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *