• تاریخ انتشار : 1401/07/25 - 09:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 134
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان

ایستگاه رایگان کنترل قند خون و فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

همزمان با هفته ملی سلامت بانوان و در راستای شعار هفته با عنوان « سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان » ایستگاه رایگان چک قند خون و فشارخون در سالن درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مرکز طبی کودکان برپا شد.

ایستگاه رایگان کنترل قند خون و فشارخون در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

هفته ملی "سلامت بانوان ایران"، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویتهای سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می‌شود.

24 تا 30 مهرماه سال  1401 به عنوان هفته ی ملی سلامت بانوان ایران با شعار « سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان » نامگذاری شده است.

زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، نقش ویژه ای در رشد و پیشرفت جامعه دارند، زیرا نه تنها مسئول سلامت خود هستند، بلکه بیشترین مراقبت‌ ها را برای سلامت و بهداشت خانواده نیز انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، به منظور آگاه‌سازی مراجعین نسبت به لزوم اهمیت انجام دوره‌ای غربالگری فشارخون و قندخون، پایگاه آموزش و غربالگری در بیمارستان برپا شد.

موارد مشکوک جهت بررسی بیشتر به پزشک ارجاع داده شد. در این ایستگاه پمفلت های آموزشی به همراه آموزش چهره به چهره، توسط کارشناس پرستاری به مراجعین ارائه شد.

این ایستگاه در اولین روز از هفته سلامت آغاز به کار کرد و به مدت دو روز در سالن ورودی درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی ادامه خواهد داشت.

این برنامه با پیگیری‌های سوپروایزر آموزش سلامت، طاهره خان محمدزاده  و مسئول امور فرهنگی، فریبا شیراوند تدارک دیده شد. در این ایستگاه از مراجعین چک قند خون و فشارخون به صورت رایگان انجام شد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 219100

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *