• تاریخ انتشار : 1400/10/23 - 09:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 205
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز تحقیقات رشد و تکامل و آزمایشگاه بیمارستان مرکز طبی کودکان- قطب علمی طب کودکان

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه با همراهی دکتر اکبر فتوحی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از مرکز تحقیقات رشد و تکامل و آزمایشگاه بیمارستان مرکز طبی کودکان بازدید کرد.

دکتر قناعتی در پایان بازدید روز چهارشنبه 22 دی 1400 در گفت و گو با روابط عمومی این مرکز گفت:  آزمایشگاه متابولیک یک آزمایشگاه منحصر به فرد است با امکانات بسیار عالی که پاسخگوی کشور در زمینه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی و دامداری است و رعایت شده که آزمایشگاه بهینه باشد.

وی اشاره کرد: از همه مسئولان دانشگاه می‌خواهم کارایی دستگاه‌های گران قیمت که در دانشگاه خریداری می‌شود را بررسی کنند و از حداکثر امکانات دستگاه‌ها بهره ببرند. باید سیاست گذاری شود تا از اموال بخش دولتی صیانت کنیم و کارمند، استاد، دانشجو دانشگاه را برای خود دانسته و منافع خودش را در آن ببیند.

همچنین بیان کرد در اینجا خبر خوشی به همکاران می‌دهم، با هماهنگی و پیگیری‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داد در مورد سقف کارانه و مالیات پلکانی اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

دکتر بدو رئیس بیمارستان به مرجعیت و قدمت آزمایشگاه مرکز طبی کودکان به عنوان قطب علمی اطفال کشور اشاره کرد و گفت: با پیشرفته‌ترین و روزآمدترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی خدمات تشخیصی را در سریع ترین زمان ممکن و با دقت بالا ارائه می‌کنیم. هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیند پاسخ‌دهی و رفع نیازهای اورژانسی از سیاست‌ اولویت‌دار این مرکز می‌باشد. همچنین وی اشاره کرد تجهیز و ساخت آزمایشگاه تخصصی و جامع کووید-19 که امتیاز کامل در برنامه مهارت آزمایی تشخیص مولکولی بیماری کووید 19 سازمان جهانی بهداشت را نیز کسب کرد، از استراتژی‌های هزینه اثر بخش و کارآمد در ارائه خدمات با کیفیت و مؤثر در همه گیری کووید-19 می‌باشد.

دکتر علی ربانی رئیس مرکز تحقیقات رشد و تکامل گفت: باتوجه به اهمیت تشخیص بیماری‌های متابولیک در کشور و نبود یک آزمایشگاه فوق تخصصی منسجم برای غربالگری و تشخیص به موقع بیماری‌های متابولیک و انجام تست‌های تأییدی بیماریها، با همت و کمک نیکوکاران حوزه سلامت اقدام به راه اندازی آزمایشگاه کردیم. باتوجه به اینکه بیمارستان مرکز طبی کودکان به عنوان بیمارستان مرجع در حوزه بیماریهای فوق تخصصی کودکان از جمله اختلالات متابولیک و نورو متابولیک در کشور می‌باشد، این آزمایشگاه کمک شایانی در ارائه خدمات مطلوب و اثر گذار به بیماران می‌کند. امید است با راه‌اندازی هرچه سریعتر بخش ژنتیکی و غربالگری ژنتیکی، از تولد بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی پیشگیری شود.

دکتر علی محبی مدیر مرکز تحقیقات رشد و تکامل بیمارستان در طی بازدید توضیحاتی در مورد سرعت روزافزون علوم جدید از جمله فناوری امیکس در دنیا و همچنین اهمیت آن در فرآیند‌های تشخیصی داد و بیان کرد: مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان با ایجاد یک آزمایشگاه تخصصی در بخش‌های ژنومیکس، پروتئومیکس و ... با همکاری متخصصین علوم پایه و بالینی اقدام به ارائه این خدمات به روز در حوزه پژوهشی و تشخیصی کرده است. همچنین این مرکز آمادگی اقدام به تولید کیت و محصولات آزمایشگاهی و ارائه خدمات تخصصی به مراکز درمانی و صنعت را دارد.

در ادامه دکتر مریم ستوده، رئیس آزمایشگاه به تشریح و معرفی ظرفیت ها و توانمندی مرکز طبی کودکان در حوزه آزمایشگاهی و تشخیصی پرداخت.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 205614

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *