• تاریخ انتشار : 1402/02/14 - 20:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 179
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت

در خصوص شرحی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز به مناسبت هفته سلامت و با شعار"سلامت برای همه با پزشکی خانواده با سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان مرکز طبی کودکان به گفتگو نشستیم.

برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، به مناسبت هفته سلامت و در راستای اجرای شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" فعالیت‌هایی در مرکز طبی کودکان با هدف پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی برای کارکنان، مراجعین و کودکان در حال برگزاری است.

در برنامه‌های تدارک دیده شده دفتر پرستاری، سوپروایزر آموزشی، امور فرهنگی، دانشجویان دانشکده پرستاری، دانشجویان دانشکده پزشکی، خیرین و شهرداری تهران همکاری داشتند.

در ادامه خلاصه ای از شرح اقدامات انجام شده و جاری در هفته سلامت که از شنبه 9 اردیبهشت آغاز شده و تا جمعه 15 اردیبهشت ادامه دارد را در مصاحبه با اکبرزاده سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان خواهید خواند.  

9 اردیبهشت در زمینه پیشگری از بیماریهای غیرواگیر از طریق آموزش اصول تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب و لزوم انجام معاینات پزشکی سالیانه، توسط سوپروایزر آموزش سلامت به مادران کودکان بستری در بخشهای بیمارستان انجام شد چون معتقدیم با آموزش و آگاه‌سازی مادران می‌توانیم خانواده‌ای سالم داشته باشیم و کودکانی سالم پرورش دهیم.

10 و 13 اردیبهشت ایستگاه پایش سلامت با همکاری تعدادی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن مرکزی کلینیک ویژه مرکز برگزار شد. در این ایستگاه علاوه بر اندازه گیری قند و فشار خون مراجعین و همراهان کودکان بیمار، موارد در معرض خطر و دارای مشکل، شناسایی و غربالگری شده و آموزشهای لازم به آنان ارائه شد همچنین لزوم مراجعه به پزشک خانواده به این افراد تأکید شد. افرادی که در معرض خطر شناسایی شدند، مشاوره تغذیه توسط کارشناسان تغذیه بیمارستان، پیرامون دیابت و پرفشاری خون صورت گرفت.

11 اردیبهشت با همکاری شهرداری منطقه 6 تهران برنامه داستان‌سرایی با مفاهیم آموزش‌ سلامت در میان کودکان بستری در بیمارستان اجرا شد که کودکان در کنار مادران با اجرای نمایش، خواندن شعر نکات بهداشتی را آموزش دیدند.

باتوجه به اینکه مرکز طبی کودکان بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان است و به عنوان قطب علمی جامع طب کودکان کشور خدمات بهداشتی درمانی به مراجعین سراسر کشور ارائه می‌دهد اینگونه آموزش‌ها ما را هر چه بیشتر در رسیدن به هدف آگاه‌سازی افراد جامعه به خصوص مادران و کودکان یاری می‌دهد.

12 اردیبهشت با همکاری جمعی از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تعدادی از بخشهای بستری بیمارستان با هدف حفظ سلامت روان و افزایش روحیه در بیماران برنامه بازی و سرگرمی با کودکان اجرا شد.

 در این برنامه که بسیار مورد استقبال کودکان و مادران قرار گرفت مادر یکی از کودکان بستری از برگزاری این برنامه ابراز خرسندی کرد و گفت: در طی مدت زمان دو هفته‌ای که دخترم در بیمارستان بستری است از نظر روحی هم خودم و هم دخترم خیلی خسته شده بودیم. واقعا امروز وقتی این دانشجویان را اینجا دیدم، گفتم اینها فرشتگانی هستند که خداوند برای دخترم فرستاده و الآن حال روحی دخترم خیلی بهتر هست. از آنجایی که بازی با کودکان یکی از شیوه های مراقبت روانی و معنوی در کودک است و در بهبود و روند درمان نقش به سزایی دارد،  بنابراین  احساس رضایت این مادر عزیز باعث شد که ما هم احساس رضایتمندی داشته باشیم که در هفته سلامت توانستیم گامی هر چند کوچک در زمینه افزایش سلامت کودکان بستری برداریم.

14 اردیبهشت مسابقه نقاشی با موضوع سلامت و بهداشت بین کودکان بیمارستان برگزار شد و به کودکان شرکت‌کننده در این مراسم جوایزی اهدا شد. کودکان با نقاشی راجع به این موضوع در کنار یکدیگر و جمعی صمیمی آموخته‌های خود را با تصویر به اشتراک می‌گذارند.

اینگونه اقدامات در مرکز طبی کودکان به طور مداوم انجام می‌شود ولی به مناسبت هفته سلامت سعی کردیم روزانه برنامه‌های متنوعی در مرکز داشته باشیم.

وی در پایان از همکاری تمام واحدهایی که مسئولیت پیگیری و هماهنگی برنامه‌ها را جهت برگزاری با کیفیت و مطلوب را به عهده داشتند قدردانی کرد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 233703

تصاویر

برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت برنامه‌های پیشگیری، آموزش، آگاهی و فرهنگ‌سازی مرکز طبی کودکان به مناسبت هفته سلامت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *