• تاریخ انتشار : 1401/02/31 - 15:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 215
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری آزمون آسکی و صلاحیت بالینی دستیاران سال سوم دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز طبی کودکان

آزمون آسکی و صلاحیت بالینی دستیاران سال سوم دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور 46 شرکت‌کننده در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

آزمون آسکی و صلاحیت بالینی دستیاران سال سوم دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور 46 شرکت‌کننده در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401 آزمون آسکی و صلاحیت بالینی دستیاران سال سوم دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط 22 استاد مورد ارزیابی قرار گرفت که دکتر مسعود موحدی، دکتر محمود خدابنده، دکتر محمدرضا عبدالصالحی، دکتر کیوان میرنیا و دکتر سید حسین میرلوحی از اساتید مرکز طبی کودکان حضور داشتند.
در ارزیابی دستیاران گروه کودکان براساس آیین نامه دو قسمت داریم. یکی ارزیابی درون‌بخشی و دیگری ارزیابی برون بخشی یا آزمون‌های کتبی که توسط دانشگاه و تحت نظر وزارت بهداشت گرفته می‌شود.
در قسمت درون دانشگاهی یکی از ارزیابی‌ها توسط آزمون‌هایی انجام می‌شود که عینی است تا بتوانند توانمندی و صلاحیت افراد را مورد سنجش قرار دهند. برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای دستیاران سال سه کودکان، قبل از شرکت در این آزمون و فارغ‌التحصیلی، نیاز به یک امتحان عینی و ساختارمند وجود داشت که بیشتر بر پایه مهارت‌های بالینی کسب شده در طول دوره تحصیل آنها باشد. به همین دلیل لازم است گروه کودکان بطور متمرکز بین 46 نفر از دستیاران سال سه گروه کودکان در دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، بهرامی و ولیعصر برگزار شد.
دکتر سید حسن مجتهدی دانشیار نفرولوژی کودکان و معاون آموزشی گروه کودکان در رابطه با کیفیت و نحوه برگزاری آزمون بیان کرد: آزمون از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و سعی شده نزدیک به محیط واقعی آزمون‌های آسکی برگزار شود. همانطور که می‌دانید آزمون‌های آسکی بسیار وقت‌گیر و دارای ساختار پیچیده‌، پرزحمت و پردردسری هستند. در هر صورت سعی شد از امکانات گروه کودکان در مرکز مهارت‌های بالینی در مرکز طبی کودکان استفاده کنیم. در انجام آزمون از مولاژ و برخی موارد انسان زنده استفاده شد که نحوه برگزاری آزمون به این صورت بود که دستیاران کاری انجام میدادند و پس از پاسخ به سوالات، توسط استاد گروه مشاهده می‌شدند و نمره لازم را در نظر می‌گرفتند. در پایان نمرات بطور متمرکز جمع‌بندی شده و دوستانی که توانستند حد نصاب لازم را کسب نمایند در واقع موفق در آزمون صلاحیت بالینی شناخته می‍‌شوند و برای امتحان گواهینامه آماده خواهند شد.
وی در پایان اظهار داشت: از تمامی همکاران واحد آموزش بویژه همکاران مرکز طبی کودکان، اساتید گروه کودکان و مدیر گروه کودکان که اشراف به مطلب داشتند و ما را حمایت می‌کنند تشکر میکنم و امیدوارم که همه اساتید گروه دست در دست هم بدهیم که در عین حال که دانش تئوری دستیاران را افزایش می‌دهیم‌ مهارت‌های بالینی آنها را نیز افزایش دهیم تا بتوانیم دستیاران متعهد، با دانش، با اخلاق حرفه‌ای و در عین حال کارآمد و روزآمد در اختیار جامعه قرار دهیم تا به سلامت و بهداست و درمان کودکانه جامعه بپردازیم.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 212722

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *