• تاریخ انتشار : 1401/06/02 - 10:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 307
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری مراسم گرامیداشت روز پزشک در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم بزرگداشت روز پزشک در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز پزشک در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، به مناسبت زادروز پزشک ایرانی حکیم ابوعلی سینا و گرامیداشت روز پزشک مراسمی روز سه‌شنبه یکم شهریور 1401 در سالن شماره یک با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر رضاشروین بدو رئیس بیمارستان، اعضای هیئت علمی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، دانشجویان و کارکنان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر بدو  ضمن یاد و خاطر سرور شهیدان امام حسین(ع) اظهار امیدواری کرد بتوانیم پیروان حقیقی راه ایشان باشیم.
وی روز پزشک را به جامعه پزشکی به خصوص پزشکان مرکز طبی کودکان تبریک و تهنیت گفت و باتوجه به قرار گرفتن در آستانه هفته دولت، پیشاپیش مناسبت های روز داروساز و روز کارمند را گرامی داشت.
همچنین از پزشکان، اعضای هیئت علمی، دستاران تخصصی و فوق تخصصی، کارورزان و کارورزان که با تلاش و زحمت برای خدمت به بیماران، قداست سعی و شغل را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند سپاسگزاری کرد.
در ادامه رئیس بیمارستان ضمن خیرمقدم به دکتر قناعتی رئیس محترم دانشگاه از حضور ایشان اظهار خرسندی کرد و افزود: ایشان با وجود ضیق وقت و فشردگی برنامه ها، بزرگوارانه از بین بیمارستان ها، در مراسم این مرکز شرکت فرمودند و این باعث افتخار ماست که در عمل همیشه همراه مرکز و حامی سلامت کودکان هستند.
سپس دکتر بدو با بیان این مطلب که مرکز طبی کودکان یکی از قدیمی‌ترین مراکز ارائه خدمات نوین در حوزه سلامت کودکان کشور است در مورد تاریخچه فعالیت‌های مرکز طبی کودکان از ابتدای تاسیس تا کنون و اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر با حمایت‌های رئیس دانشگاه و خیرین مطالبی ارائه داد و از تلاش جمعی برای گسترش خدمات سلامت و افزایش امکانات رفاهی پزشکان تشکر و قدردانی کرد.
دکتر بدو با اشاره به گسترش اورژانس مرکز طبی کودکان گفت: از امسال رشته فوق تخصصی طب اورژانس کودکان راه‌اندازی می‌شود  و امیدواریم فلوهایی که تربیت می شوند کشور را درزمینه ارائه خدمات اورژانس های پزشکی حمایت کنند.
در پایان با آرزوی شادی روح عزیزانی که در سال گذشته در جوار حضرت حق ارام گرفتند، گفت این بزرگواران سرمایه‌های اصلی کشور بودند و امیدوارم با چشمانی که نظاره‌گر ما هستند، پیشرفت مرکز طبی کودکان را در آینده ببینند.

دکتر قناعتی با بیان اینکه تلاقی اسلام و ایران باعث شد جهش عظیمی در کشور رخ دهد افزود: در هر زمینه‌ای بنگرید دانشمندان ما عمدتا بعد از اسلام حضور یافتند.
وی ادامه داد: خدا را شکر می کنم که مرکز طبی کودکان، پزشکان، پرستاران و کارمندانی دارد که دین خود را ادا کردند و پرچم افتخار را ادامه دادند و بسیار جای تشکر دارد.
در حول نظام سلامت مراجعه‌کنندگان بسیاری از کشورهای دیگر داریم به این دلیل که معتقد هستند طبابت در ایران با کیفیت بهتر و ارزان‌تر انجام می‌شود.
وی خبرهای خوبی در زمینه حقوق و کارانه اساتید و حق‌الزحمه دستیاران داد و افزود: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه ماست چرا که با خروج هر فرد از کشور حداقل یک میلیون دلار خسارت به بار خواهد آورد و باید تلاش کنیم این اتفاق رخ ندهد چرا که فقط مسئله مادی نیست بلکه علاقه و حس مشارکت اهمیت بسزایی دارد.
وی در خصوص مسائلی چون فرزندآوری، افتتاح مرکز طبی2حکیم، اصلاح روند آموزش و پژوهش، پوشش حرفه‌ای پزشکان و پیشرفتهای دانشگاه در مورد پروژه‌های متوقف شده سخنرانی کرد.
در پایان به اهمیت جایگاه پزشکان اطفال باتوجه به محیط متفاوت کاری آنها پرداخت و روز پزشک را تبریک گفت.

این مراسم با تقدیر از پیشکسوتان، اساتید و فراگیران منتخب مرکز طبی کودکان با حضور رئیس دانشگاه به پایان رسید.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 216921

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *