• تاریخ انتشار : 1401/02/17 - 12:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 137
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت روز جهانی بهداشت دست

به مناسبت روز جهانی بهداشت دست مراسمی باحضور رئیس بیمارستان در سالن زنجیره امید برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی بهداشت دست مراسمی باحضور رئیس بیمارستان در سالن زنجیره امید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، روز پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1401 با توجه به اهمیت بهداشت دست در کنترل و کاهش عفونت‌ها، به عنوان روز جهانی بهداشت دست نام گذاری شده است.
در راستای پیشگیری و کنترل عفونت، فراگیر شدن فرهنگ شستشوی دست‌ها با محلول‌های پایه الکل، گامی اساسی در راه ایمنی و مهار عفونت در بیمارستان است. با شستشوی صحیح دست‌ها مطابق دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی سازمان‌های معتبر جهانی میزان عفونت‌های بیمارستانی به مقدار بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

در همین راستا واحد کنترل عفونت مراسمی با حضور دکتر بدو رئیس بیمارستان، دکتر مجنون معاون درمان، شکوری مدیر پرستاری، اسفندیاری سوپروایزر کنترل عفونت، اساتید و همکاران درمانی در سالن زنجیره امید برگزار شد.
در این مراسم سوپروایزر کنترل عفونت ضمن خوش آمدگویی، اهمیت بهداشت دست را یاد آور شده و هم پیمانی در این کمپین جهانی را جزء وظیفه تک‌تک اعضای کادر درمانی اعلام نمود.
سپس دکتر بدو در مورد رعایت و اهمیت بهداشت دست تاکید نمود و از زحمات واحد کنترل عفونت تشکر کرد. در ادامه دکتر مجنون از حاضرین خواست تا هریک نکات و پیشنهادات خود را برای رعایت بیشتر بهداشت دست ارائه نمایند.
در انتها فیلمی که توسط همکاران پرستار در خصوص شستشوی صحیح دست و بهداشت آن تهیه شده بود پخش شد. سپس محلول های ضدعفونی کننده دست توسط شرکت به بان شیمی به کارکنان بیمارستان هدیه داده شد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 211679

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *