• تاریخ انتشار : 1402/11/07 - 10:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 174
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

افتتاحیه پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین

دکتر رضا شروین بدو: آزمایشگاه مرکز طبی کودکان جزء بزرگترین، مجهزترین و بروزترین آزمایشگاه‌های کشور است

همزمان با ولادت حضرت علی(ع)، پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین با حضور دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان و رئیس کنگره، دکتر محمد وجگانی رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران و متخصصان در سالن‌های همایش بیمارستان مرکز طبی کودکان افتتاح شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، افتتاحیه کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین با حضور دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان و رئیس کنگره، دکتر محمد وجگانی رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران پنجشنبه 5 بهمن 1402 همزمان با میلاد امیرالمومنین علی(ع) در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

 

 

 

دکتر احسان آقائی مقدم دبیر علمی بخش بالینی کنگره توضیحاتی در خصوص تعداد پنل ها، سخنرانان، موضوعات مرتبط با بخش بالین و شرکت‌کنندگان ارائه داد و افزود: با برگزاری این قبیل کنگره‌ها ارتباط بین پزشکان و آزمایشگاهیان تقویت شده و هر گروه با چالش ها و مشکلات گروه دیگر بیش از پیش آشنا می شود. بدیهی است این هم افزایی در جهت یافتن راه حل های نوین و علمی، بسیار سودمند خواهد بود.

 

دکتر بدو ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) افزود: با توسعه علم و تکنولوژی آزمایشگاه در روند تشخیص، کنترل بیماری‌ها و توجه به رویکرد پیشگیرانه آن ابعاد جدیدی پیش روی ما قرار داده است.

رئیس کنگره بیمارستان مرکز طبی کودکان را یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های آموزشی کودکان کشور و آزمایشگاه مرکز طبی کودکان را جزء بزرگترین، مجهزترین و بروزترین آزمایشگاه‌های کشور نام برد.

وی ادامه داد: در مرکز طبی کودکان نیتزهای پایه درمانی کودکان تا رفع مشکلات پیچیده فوق‌تخصصی، خدمات  طبی و جراحی و کلیه خدمات جامع به کودکان ارائه و در تمامی رشته‌های تخصصی، فوق‌تخصصی و جراحی کودکان فعالیت‌های علمی خاص دارد. در زمینه پژوهش نیز دارای رتبه دوم در بین بیمارستان‌های کل کشور است.

دکتر رئیس زاده برگزاری چنین کنگره‌هایی را ضروری دانست و افزود: بسیاری از انرژی به دلیل افتراق حوزه بالین و علوم پایه هدر می‌رود.

وی با اشاره به تاریخچه مرکز طبی کودکان به عنوان قدیمی‌ترین بیمارستان کودکان گفت: اگر علوم آزمایشگاهی نباشد در بالین دچار مشکل خواهیم شد. هر چه ارتباط بین این دو حوزه بیشتر باشد رشد علوم پزشکی تسریع خواهد شد. همچنین به اهمیت کیفیت آزمایشگاه و علوم تشخیصی اشاره کرد و افزود کسانی که به حوزه تشخیص کمک می‌کنند چشمان نافذ و بینای جامعه پزشکی برای درمان هستند.

دکتر وجگانی گفت: این همایش با هدف پیشبرد مرزهای دانش، طرح مشکلات و همچنین ارائه راه حل‌ها برای تعامل مؤثر، کارا و پایدار آزمایشگاهیان و همکاران بالینی، شناساندن اهمیت پیوند میان آزمایشگاه و بالین و تقویت راه‌های ارتباطی میان این دو، بررسی تجارب نحوه مدیریت بخش های تخصصی مراکز بهداشتی و درمانی، ارائه پژوهش‌ها در حوزه طراحی، بی‌نیاز کردن کشور از محصولات وارداتی و تولید روش‌های جدید تشخیص بالینی، کمک به تشخیص بیماری‌ها، کنترل و پایش آن و ارزیابی نیازهای واقعی و روز مره همکاران بالینی در موضوع تخصصی کودکان برگزار می‌شود.

دکتر رسایی دبیر علمی بخش آزمایشگاه کنگره گزارشی از برنامه‌ها و آمار ثبت نام کنندگان کنگره ارائه داد و افزود: در این دوره آخرین فعالیت‌ها و یافته‌های پژوهشی به منظور یافتن راهکارهای جدید برای ایجاد تعامل مؤثر و کارآمد میان آزمایشگاه و بالین ارائه می‌شود.

 

 

پس از برگزاری پنل‌های آموزشی جشنی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) با اجرای مولودی برگزار شد و دکتر بدو کتابی در وصف حضرت علی(ع) به شرکت‌کنندگان اهدا کرد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 257662

تصاویر