• تاریخ انتشار : 1401/08/22 - 16:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 212
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سی و دومین عمل جراحی موفقیت‌آمیز پیوند کلیه اطفال در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

سی و دومین پیوند کلیه، توسط تیم پیوند کلیه کودکان مرکز طبی کودکان انجام شد.

سی و دومین عمل جراحی موفقیت‌آمیز پیوند کلیه اطفال در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، سی و دومین عمل جراحی پیوند کلیه اطفال چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در بیمارستان مرکز طبی کودکان با موفقیت به انجام رسید.

عمل جراحی پیوند کلیه یکی از اعمال جراحی فوق تخصصی، حساس و یک همکاری تیمی است که برای انجام موفق آن حضور و مدیریت صحیح بین چند رشته فوق تخصصی ضروری است.

تیم پیوند کلیه بیمارستان مرکز طبی کودکان متشکل از همکاران فوق‌تخصص اورولوژی اطفال، نفرولوژی اطفال، بیهوشی اطفال و رادیولوژیست خبره در زمینه اطفال است که به صورت دوره‌ای جلسات منظمی را در جهت ارزیابی دقیق بیماران در لیست پیوند و بررسی جوانب آن برگزار می کنند.

پیوند کلیه در کودکان به لحاظ ظرافت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر آن در آناستوموز عروقی، از نظر کنترل دقیق مایعات، الکترولیت و تنظیم فشار خون بیمار، قبل از شروع عمل جراحی تا پس از اتمام و انتقال بیمار به بخش حائز اهمیت است.

همچنین وجود بخش‌های دیگر مانند داروخانه ،آزمایشگاه، بخش مراقبت‌های ویژه، و همودیالیز از دیگر ملزومات مورد نیاز برای اجرای موفق پیوند کلیه ضروری است.

از سال ۱۳۹۶ تا کنون تعداد ۳۲ پیوند کلیه در کودکان طیف سنی ۴ تا ۱۴ سال در بیمارستان مرکز طبی کودکان به انجام رسیده که دو مورد اهداکننده زنده و مابقی از اهدا کننده مرگ مغزی بوده است.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 220429

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *