• تاریخ انتشار : 1401/07/17 - 15:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 187
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

16 مهر (8 اکتبر) روز جهانی کودک

مرکز طبی کودکان لحظاتی شاد برای کودکان خلق کرد

به مناسبت هفته جهانی کودک در محوطه مرکز طبی کودکان برنامه‌های شاد کودکانه چون نمایش عروسکی، مسابقه، شعرخوانی و پخش ترانه‌های کودکانه برای کودکان بیمار در کنار خانواده‌هایشان اجرا شد و با اهدای اسباب‌بازی از کودکان بیماران بستری در بخش عیادت کردند.

مرکز طبی کودکان لحظاتی شاد برای کودکان خلق کرد

در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به‌منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست «انجمن بین‌المللی ویژه کودکان سازمان ملل» نام گرفت. در سال ۱۹۵۳، یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل متحد گردید و روز ۸ اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.

کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند. آنان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت. با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند. روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است؛ برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکانمان همراه شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، به مناسبت روز جهانی کودک شنبه 16 مهر 1401 در قسمت‌های مختلف بیمارستان جشن روز کودک برگزار شد.

عروسکها با حضور در محوطه بیمارستان در کنار کودکان این فرشته‌های زمینی شعر خواندند و نقاشی دیواری کشیدند که با استقبال چشمگیر کودکان مواجه شد. همچنین با حضور در بخش های  بیمارستان و تقدیم هدایا توسط خیرین به کودکان بستری، جشن ادامه داشت.

اجرای نمایش عروسکی، برگزاری مسابقه، شعر خوانی و  پخش ترانه های کودکانه از جمله برنامه های این جشن بود.

در این مراسم که با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای فرهنگی بیمارستان برگزار شد، اعضای حاضر از خداوند متعال سلامتی همه کودکان بستری در بیمارستانها را طلب کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 218732

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *