• تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 13:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نخستین عمل جراحی مستقل پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد

برای نخستین بار عمل جراحی پیوند کبد برای کودک 14 ساله در بیمارستان مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد.

نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، با همکاری و تلاش شبانه‌روزی واحد فراهم‌آوری اعضا دانشگاه و تیم آموزش دیده فوق تخصصی، پرستاری، بیهوشی، اتاق عمل و ایثار خانواده بزرگوار اهدا کننده عضو، جمعه 12 خرداد 1402 طی یک عمل سنگین کبد اهدا کننده بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی و آماده شدن به دختر 14 ساله پیوند شد. این بیمار در مرحله نارسایی حاد کبد قرار داشت که برای ادامه حیات نیازمند پیوند کبد بود.

هم اکنون گیرنده کبد با حال عمومی خوب و سلامت کامل در بخش ICU بیمارستان تحت مراقبت است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان با تقدیر از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو گفت: پیوند کبد جزو سخت‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود.

فرآیند پیوند کبد کودکان در مرکز طبی به صورت مشترک با بیمارستان امام خمینی(ره) از سال 1396 آغاز شد و تا به امروز 105 مورد پیوند کبد کودکان انجام شده است. این اولین پیوند کبد کودکان به صورت مستقل است که 12 خرداد 1402 در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد. این کار حاصل تلاش و هماهنگی تیم تخصصی متشکل از دکتر نصیر فخار جراح پیوند، دکتر تاسا کمک جراح، دکتر اشکان تقی زاده ایمانی متخصص بیهوشی و فلوشیپ پیوند اعضا، دکتر حسین علی مددی فوق‌تخصص گوارش و کبد کودکان، دکتر محمدتقی مجنون معاون درمان بیمارستان، تیم خبره پرستاری است.

تعداد زیادی از بیماران در لیست انتظار قبل از رسیدن نوبت پیوند به دلیل کم بودن اعضای اهدایی فوت می‌کنند چون روش درمانی جایگزین وجود ندارد و تنها راه درمان برای بیمارانی که در مراحل پایانی نارسایی کبد هستند، پیوند است از همین رو فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو در جهت کمک به همنوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اکنون که پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، پیوند کلیه و پیوند کبد در این مرکز انجام می‌شود، مسیری برای برداشتن گام‌های بلندتری در جهت ارائه خدمات به کودکان کشور هموار است. از جمله مقدمات و امکان‌سنجی انجام پیوند قلب کودکان انجام گرفته و به یاری خداوند و حمایت دانشگاه در آینده نزدیک این خدمت در مرکز طبی کودکان قابل ارائه خواهد بود.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 235990

تصاویر

نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12 نخستین عمل جراحی پیوند کبد کودکان در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد1402/03/12

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *