• تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 11:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 114
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد

کارگاه 20 ساعته ترویج تغذیه با شیر مادر در دو روز متوالی با ظرفیت 30 نفر شرکت‌کننده در سالن زنجیره امید مرکز طبی کودکان برگزار شد.

کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، کارگاه 20 ساعته ترویج تغذیه با شیر مادر در دو روز متوالی 19 و 20 مهر 1402 ، با حضور کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاری دکتر راضیه  سنگسری رئیس بخش نوزادان، لیلا هاشمی سوپروایزر آموزشی و مهسا سنگ مشاور شیردهی، در سالن زنجیره امید مرکز طبی کودکان با ظرفیت 30 نفر برگزار شد.

ابتدا شرکت‌کنندگان در پره تست شرکت کردند و سپس محمودی از اداره‌ی مامایی در رابطه با هدف از راه اندازی بیمارستان‌های دوستدار کودک به عنوان یک بخش استراتژی جهانی و ده اقدام ترویج تغذیه با شیر مادر صحبت کرد.

دکتر قاسم زاده از بیمارستان حکیم، در خصوص مزایای شیر مادر و روش‌های شیردوشی و ذخیره‌ی شیر مادر مطالبی ارائه داد.

منیژه رحیمی مربی کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر، در رابطه با عملکرد هنگام زایمان و تاثیر آن بر شیر مادر، کمک به شیرخوارانی که قادر به تغذیه‌ی مستقیم از پستان نیستند، روش‌هایی که به تغذیه با شیر مادر کمک میکنند، مراقبت آغوشی مادران و پدران و نتایج آن بر بهبود و تاثیر آن بر نوزادان ترم و نارس و نهایتاً نحوه‌ی گفتگو با زنان باردار و نحوه‌ی تکمیل فرم مشاهده‌ی شیردهی سخنرانی کرد.

دکتر راضیه سنگسری فوق تخصص نوزادان از آناتومی پستان و مشکلات پستان در شیردهی گفت.

دکتر کیوان میرنیا فوق تخصص نوزادان داروهای مجاز و غیر مجاز و نحوه‌ی محاسبه‌ی دز نسبی نوزادی در داروها را شرح داد.

دکتر مریم سعیدی فوق‌تخصص نوزادان در رابطه با مشکلات خلقی و سایکولوژیک مادران در دوران پست پارتوم شیردهی مطالبی ارائه داد.

مهسا سنگ کارشناس تغذیه با شیر مادر پوزیشن‌های شیردهی، روش‌های شیردهی در نوزادان نارس، روش‌های جایگزین شیردهی، و چالش های شیردهی در بیماری‌های نوزادان را مورد بررسی قرار داد.

در انتهای برنامه شرکت‌کنندگان به سوالات پست تست کارگاه پاسخ دادند.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 248299

تصاویر

کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد کارگاه ترویج تغذیه با شیر مادر در مرکز طبی کودکان برگزار شد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *