• تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 08:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 113
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کودک 3 ساله با جراحی قلب در مرکز طبی کودکان از مرگ قطعی نجات یافت

پسر بچه ۳ ساله با تومور تراتوم در قفسه سینه که پس از مراجعه به مراکز درمانی در شهرهای مختلف و ناامیدی خانواده، در بیمارستان مرکز طبی کودکان تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت از مرگ قطعی نجات یافته و با حال عمومی خوب ترخیص شد.

کودک 3 ساله با جراحی قلب در مرکز طبی کودکان از مرگ قطعی نجات یافت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، قطب جامع علمی طب کودکان، پسر بچه ۳ ساله اهل شهرستان رودان استان سیستان بلوچستان که از ۲ ماه قبل با علائم درد شدید قفسه سینه و تنگی نفس مداوم به بیمارستان‌های مختلف در چندین شهر مراجعه و به علت عدم تشخیص و باتوجه به ناامیدی والدین از روند درمان فرزند خود، با رضایت شخصی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

در این مراکز با احتمال هرنی دیافراگماتیک از شکم نمونه برداری می‌شود و با بازکردن شکم متوجه تومور می‌شوند سپس با سوزن از قفسه سینه نمونه‌برداری شده و به علت بزرگ بودن تومور پزشکان بیمار را به مرکز طبی کودکان ارجاع می‌دهند.

در مرکز طبی کودکان پس از بررسی‌های بالینی انجام شده، در اکوی بیمار توده‌ای (تومور تراتوم) به ابعاد۱۳۰در۱۷۰ در قفسه سینه اطراف قلب مشاهده شد که به علت بزرگ بودن تومور و فشار تومور به اندامها، جابه‌جایی کامل قلب و ریه سمت چپ  به سمت راست بطور قطع خطر مرگ بیمار را تهدید می‌کرد و باعث اختلال در اندامهای دیگر می‌شد.

دکتر محمدرضا میرزاآقایان، فوق‌تخصص جراح قلب و عروق کودکان، در عملی موفقیت‌آمیز که به مدت 5 ساعت بطول انجامید تومور را بطور کامل خارج کرد. کودک پس از جراحی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان تحت نظر قرار گرفت. سپس به بخش عادی قلب منتقل و با حال عمومی خوب ترخیص شد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 252761

تصاویر

کودک 3 ساله با جراحی قلب در مرکز طبی کودکان از مرگ قطعی نجات یافت کودک 3 ساله با جراحی قلب در مرکز طبی کودکان از مرگ قطعی نجات یافت