• تاریخ انتشار : 1401/07/25 - 08:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 151
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

15 اکتبر، 23 مهر ماه روز جهانی بهداشت دست

گرامیداشت روز جهانی شستن دست در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

به مناسبت روز جهانی شستن دست مراسمی بصورت نمادین همراه با بازآموزی با حضور اساتید، پزشکان، پرستاران و سایر گروههای شاغل در بخش عفونی مرکز طبی کودکان برگزار شد.

گرامیداشت روز جهانی شستن دست در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان

خط اول مبارزه با انتقال عفونت، شستشوی صحیح دست است و ساده ترین و موثرترین روش برای جلوگیری از انتقال عفونت محسوب می شود. اجرای روش صحیح شستشوی دست یک تلاش مشترک بین کارکنان مراکز درمانی (پزشک، پرستار ، کمک بهیار، خدمات و...) ، بیمار و همراهان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، به بهانه ی روز جهانی شست و شوی دست ( ۱۵ اکتبر ، ۲۳ مهرماه ) مراسمی بصورت نمادین همراه با بازآموزی و تاکید بر  شست و شوی دست در بالین بیمار در بخش عفونی بیمارستان برگزار شد .

در نتیجه تماس های روزانه بین بیمار و کادر درمان، میکروبها به راحتی از طریق دستهای آلوده انتقال پیدا می کنند. اهمیت دستها در انتقال عفونت های بیمارستانی کاملاً مشخص است و از طریق شستن دست به طور صحیح خطر انتقال عفونت ها به حداقل می رسد. به همین منظور این مراسم با توزیع محلول‌های ضدعفونی کننده دست جیبی در بین اساتید، پزشکان، پرستاران و سایر گروههای شاغل در بخش پایان یافت .

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 219097

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *