• تاریخ انتشار : 1402/10/12 - 17:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 79
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی "اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار" ویژه پرستاران بیمارستان مرکز طبی کودکان

دوره آموزشی "اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار" ویژه پرستاران به منظور ارتقاء سطح آگاهی کارکنان و پیشگیری از بروز این اختلالات به صورت مداوم ماهانه در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود.

کلاس آموزشی

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، دوره آموزشی "اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار" یکشنبه 10 دی 1402 به منظور ارتقاء سطح آگاهی کارکنان و پیشگیری از بروز این اختلالات توسط مهندس فاطمه تنها مسئول واحد بهداشت حرفه ای با حضور شرکت کنندگان از گروه پرستاری در سالن مهارت های بالینی برگزار شد.

اختلالات اسکلتی-عضلانی مرتبط با کار جزء دومین بیماری های شغلی شایع در دنیا است. در این دوره آموزشی ابتدا معرفی اختلالات، علائم آنها و ریسک فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در ابتلا به این اختلالات مطرح و در ادامه به تفکیک تمام ریسک فاکتورها بررسی و مهمترین عوامل مرتبط با گروه پرستاری با گزارش تصویری آموزش داده شد.

در انتها راهکارهایی برای کاهش ریسک ابتلا به این اختلالات از جمله پوسچرهای مناسب بدنی، نحوه مدیریت زمان کار-استراحت ارائه و میزان اثر بخشی آموزش نیز با استفاده از پیش و پس آزمون مورد بررسی قرار گرفت. 

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 255578

تصاویر

کلاس آموزشی