• تاریخ انتشار : 1402/11/05 - 00:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 101
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین: ارتباط هرچه بیشتر علوم پایه و بالین از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است

مرکز طبی کودکان میزبان از 5 تا 8 بهمن میزبان پانزدهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین است که ضمن فراگیری کلیه حوزه های آزمایشگاهی، با محوریت "نقش آزمایشگاه در تشخیص و پیگیری بیماری های کودکان و نوزادان" توسط اساتید صاحب نام بالینی و آزمایشگاهی پزشکی کشور و مشارکت انجمن های عضو جامعه و انجمن های بالینی متناظر بصورت پانل های تخصصـی برگزار خواهد شد.

 نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، سه شنبه 3 بهمن 1402 نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین با حضور دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان و رئیس کنگره، دکتر محمد جواد رسایی و دکتر احسان آقایی مقدم دبیران علمی و دکتر غضنفری دبیر اجرایی کنگره در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

رئیس گنگره پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین افتتاحیه را پنج‌شنبه پنجم بهمن با حضور دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و دعوت از دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن شماره یک اعلام کرد و افزود: ویژه برنامه‌ای در حاشیه این رویداد علمی برای کودکان برگزار خواهد شد.

دکتر بدو ارتباط هرچه بیشتر علوم پایه و بالین را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد دانست و با اشاره به اینکه مرکز طبی کودکان، مرکز جامع قطب علمی طب کودکان کشور است گفت: طب کودکان امسال به این کنگره اضافه شده و چون کودکان جزء سرمایه های اصلی کشور هستند هرچه در زمینه پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان کودکان، کار کنیم آینده بهتری برای کشور نوید می دهد.

وی ادامه داد: 70 سخنران بالین در 29 پانل مطالب مرتبط با رشته طب کودکان و آزمایشگاه و بالین را اجرا خواهند کرد.

دبیر علمی بخش آزمایشگاه پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین در ادامه این نشست خبری گفت: مرگ و میر کودکان از ۵۶ مورد در ۱۰۰ هزار تولد زنده به ۱۵ مورد رسیده و ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه سلامت کودکان است.

دکتر رسایی ادامه داد: در این همایش 2610 دقیقه مطلب علمی توسط 162 سخنران برجسته کشور و بین‌المللی بصورت حضوری و برخط آموزش داده خواهد شد. همچنین تاکنون 1385 نفر از جمله دانشجویان نحصیلات تکمیلی، فراگیران تخصصی، متخصصان و همکاران آزمایشگاهی در این رویداد ثبت نام کرده و این کنگره برای رشته های مرتبط دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی است.

وی افزود: 29 نشست تخصصی برگزار و ۱۰۱ مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و 670 مقاله به صورت شفاهی کوتاه ارائه و کل مقالات به صورت چکیده در مجله آرشیو آزمایشگاه پزشکی به چاپ خواهد رسید. تعدادی کارگاه دانش‌افزایی نیز در زمینه هوش مصنوعی در تشخیص و درمان نیز برگزار خواهد شد.

دبیر علمی بخش بالین پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین گفت: این کنگره با هدف ایجاد تلفیق در حوزه بالین و آزمایشگاه بنیانگذاری شده است که دو گروه همراه ولی در عین حال موازی هستند.

دکتر آقایی‌مقدم حضور اساتید علوم پایه و بالین در کنار هم را نقطه قوت این کنگره نام برد و افزود: اینگونه کنگره ها علاوه بر تبادل اطلاعات علمی منجر به پژوهش های جدید در حوزه کودکان، ایجاد کلینیک‌های مشترک در آینده و پیشرفت در علم اطفال کشور خواهد شد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 257612

تصاویر

 نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین  نشست خبری پانزدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین