• تاریخ انتشار : 1402/09/15 - 11:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 156
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برای نخستین بار در کشور

روش جدید آندوسکوپی کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد‌ ‌

با همت و تلاش مداوم مسولین و پزشکان بیمارستان مرکز طبی کودکان برای اولین بار کپسول گذاری آندوسکوپی برای کودکان با موفقیت انجام شد.

روش جدید آندوسکوپی کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد‌ ‌

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان مرکز طبی کودکان، برای نخستین بار کپسولگذاری آندوسکوپی کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان برای بیمار 2 سال و 3 ماهه با موفقیت انجام شد که کمترین سن در جهان برای کپسولگذاری آندوسکوپی کودکان است.

دکتر پژمان روحانی فوقتخصص گوارش کودکان با بیان اینکه هیچ مرکزی در تهران این خدمت را به کودکان بیمار ارائه نمیدهد افزود: این روش برای کودکانی استفاده میشود که با روشهای معمول نتوانیم اطلاعات دقیق بدست آوریم.

وی ادامه داد: کپسول آندوسکوپ مجهز به یک دوربین ریز که اندازه قرص ویتامین و دارای چراغ هایی برای روشن کردن دستگاه گوارش بوده و چون کودک نمیتواند کپسول را بلع کند در قسمت دوازدهه یا اثنیعشر دستگاه گوارش کودک به کمک آندوسکوپ قرار داده میشود تا تصاویر مختلف از معده، روده مخصوصا روده کوچک کودک بیمار را ثبت و ضبط کند. به این روش متخصصان گوارش این امکان را دارند که با انتقال تصاویر به دستگاه رایانه، آنها را بازبینی کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

کپسول آندوسکوپی تنها روش راحت، ایمن و مطمئن برای بررسی روده باریک است و هیچ عوارضی برای بیمار ندارد و به پزشک کمک میکند که علل بروز علایمی همچون درد شکم، کمخونی و خونریزی که دراقدامات تشخیصی مانند آندوسکوپی فوقانی و تحتانی مشخص نشده را پیدا کند.

 

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 253163