• تاریخ انتشار : 1401/06/28 - 10:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 141
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

26 شهریور روز جهانی ایمنی بیمار

گفتگو با رئیس مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار

دکتر رضاشروین بدو: یکی از مأموریت‌های بیمارستان ارائه خدمات درمانی ایمن و با کیفیت به کودکان بیمار با رعایت اصول اخلاق و خدمات حرفه ای است.

گفتگو با رئیس مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار

ایمنی بیمار به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی کیفیت خدمات سلامت است که با توجه به اهمیت آن در تمامی برنامه ها و سیاست های اصلی بیمارستان بصورت مستمر مد نظر قرار گرفته است. به همین منظور روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، به مناسبت 11 سپتامبر مصادف با 26 شهریور، روز جهانی ایمنی بیمار، با دکتر رضاشروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان به گفتگو نشست.

دکتر بدو ضمن تبریک روز جهانی ایمنی بیمار بر تلاشگران عرصه سلامت بیان کرد: به طور کلی ماموریت بیمارستان ارائه خدمات درمانی، آموزشی و  پژوهشی به کودکان بیمار با رعایت اصول ایمنی بیمار بوده و در این راستا استقرار کامل فرهنگ ایمنی بیمار به عنوان ارزش سازمانی اولویت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بیمارستان ارائه خدمات درمانی ایمن و با کیفیت به کودکان بیمار با رعایت اصول اخلاق و حرفه ای بوده و در این راستا وجود سیستمهای گزارش‌دهی وقایع ناخواسته، تحلیل ریشه ای وقایع و تقویت نگرش سیستماتیک در قبال بروز وقایع ناخواسته، برگزاری دوره های آموزشی مستمر در زمینه ایمنی بیمار، اولویت بخشی و تأمین منابع برنامه‌های ایمنی بیمار، اجرای بازدیدهای مدیریتی ایمنی بیمار بصورت منظم با حضور تیم رهبری و مدیریت، بازدیدهای میدانی به منظور مدیریت پیشگیرانه خطر، سنجش و پایش شاخص‌های ایمنی بیمار و برنامه ریزی جهت اصلاح فرایندها از جمله اقدامات و برنامه های بیمارستان در راستای تحقق اهداف ایمنی بیمار و تقویت فرهنگ ایمنی بیمار بوده است.

اقدامات و پیگیری‌های مرتبط با محور ایمنی بیمار از سنجه‌های اعتباربخشی به طور مستمر در جلسه تیم رهبری و مدیریت بیمارستان مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 218102

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *