• تاریخ انتشار : 1401/09/05 - 21:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 519
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون(کارتی سل تراپی) در مرکز طبی کودکان

مراسم افتتاح پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و دکتر رضاشروین بدو رئیس بیمارستان در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون(کارتی سل تراپی) در مرکز طبی کودکان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر رضاشروین بدو رئیس، اعضای هیئت علمی، پرستاران و کارکنان  بیمارستان تهران شنبه 5 آذر 1401 در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

ژن درمانی به روش کارتی‌سل‌تراپی یکی از روزآمدترین فناوری‌ها در حوزه پزشکی و درمان سرطان است که تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته در سطح جهان به آن تسلط داشته و مجوز استفاده از این روش درمانی را صادر کرده‌اند.
اولین ژن درمانی سرطان خون به همین روش با همکاری چندین ساله اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان مرکز طبی کودکان و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه با موفقیت صورت گرفته است.

دکتر حمیدیه توضیحاتی درخصوص فرآیند درمان بیماری ارائه داد و از زحمات دکتر بهفر و همکاران بخش امید و پیوند قدردانی کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوانند خادم کودکان ایران باشند و درصورت وجود امکانات، به کودکان بیشتری در سطح کشور خدمت‌رسانی کنند.

دکتر قناعتی بحث فناوری را یکی از اولویت های دانشگاه خواند و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی تهران به شدت به این موضوع توجه شده و جزء برنامه‌های استراتژیک است که برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. تاکنون بالای 180 محصول فناورانه و صدها دارو در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده است.
درخصوص ارتباط با صنعت، دانشگاه صنعت را در کنار پزشکان قرار داده و باعث شده فناوری در خدمت کشور قرار گیرد.
همچنین افزود: امیدواریم پس از بهره‌برداری از مرکز طبی کودکان2 بتوانیم با کمک دکتر بدو، بخش پیوند این مرکز را به شدت فعال کنیم.

دکتر دهقانی فیروزآبادی ورود به حوزه درمان کودکان که سرمایه‌های ایران هستند را ارزشمند خواند و گفت: یک کودک بیمار در یک خانواده نه تنها خودش آسیب میبیند بلکه کل خانواده و اقوام را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین ورود به ژن درمانی در حوزه کودکان یک مزیت ویژه دارد و آن نجات آینده است.
همچنین افزود: عمده این فناوری برمبنای علوم و توانمندی‌های داخلی صورت گرفته که بسیار با ارزش است.

مراسم با امضای لوح یادبود توسط دکتر دهقانی فیروزآبادی، دکتر قناعتی، دکتر بدو، دکتر حمیدیه ودکتر بهفر به پایان رسید.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 222244

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *